Hiç olmaması gereken bir ötekileştirme ‘dem’leniyor

2019 yerel seçiminde HDP’nin -şimdi DEM- muhalefete destek vermesi bugün olduğu kadar şeytanlaştırılmamıştı. Bugünkü kadar da “şok edici” değildi. Yerel seçimde bütün muhalefet birleşerek; İstanbul ve Ankara’da yerel iktidarı iktidarın elinde almayı başarmıştı. Muhalefetin tutumu şok edici değildi ama o seçimde iktidar da karşı hamle olarak şok edici bir yola başvurdu. Öcalan’dan mektup getirerek seçmeni etkilemeye çalıştı; yetmedi kardeşini de TRT’ye çıkarıp muhalefete oy vermemeleri için konuşma yaptırdı. Maksat, HDP’yi by-pass edip Kürt seçmenin kanaatini değiştirebilmekti.

Yani, 2019’da Kürt seçmenin oyunu alabilmek bir bölücülük konusu değildi, karanlık güçlerin operasyonu falan hiç değildi. 2023 Cumhurbaşkanlığı seçiminde “ama montaj ama şu ama bu” gibi yöntemlere müracaat edilecek kadar bir dehşet projesi sayılmıyordu. Kimin gücü yetiyorsa, kim ikna ediyorsa Kürtlerin oyunu o alıyordu. İki seçimde de bunu muhalefet başardı; ilkinde -2019- işe yaradı ikincide -2023- yaramadı, malum.

Bugün ise DEM İstanbul’da İmamoğlu’na, Ankara’da Yavaş’a karşı ve birçok merkezde de bazıları CHP’li bazıları Ak Partili başkanlara karşı aday çıkarmış bulunuyor. Özellikle İstanbul’da aday çıkarması 2019 seçim sonuçları hesaba katıldığında İmamoğlu’na seçim kaybettirebilecek bir hamledir. Bütün DEM oylarının DEM adayı Meral Danış Beştaş’a gitmediği senaryoda bile; giden her bir oy İmamoğlu için büyük bir kayıp olacak. Üstüne, 2019’da tam destek aldığı İyi Parti’nin bu seçimde aday çıkararak kaybettireceği oyları hesaba katıldığında riski daha da büyüyor.

Buna rağmen, İmamoğlu -hatta Yavaş- hala “bölücüler”den destek alma ithamlarıyla karşı karşıyadır. İtham altında olan sadece onlar değil, 2023 seçiminde zirveye çıkan propaganda bugün artık DEM’in siyasi pozisyonunu aşmış ve Kürt seçmeni alenen ötekileştiren bir kampanyaya dönüşmüştür. Seçmen de suçlanıyor.

Çok yakın zamana kadar herkesin Meclis’e gelerek derdini anlatması, Kürtleri temsil eden siyasetin de merkezde bir yere sahip olması övülürken, teşvik edilirken ve demokratik kazanım olarak görülürken şimdi değil DEM, seçmeninin tercihi de yaftalanıyor. Muhalefete destek vermeyip kendi adayını çıkarması bile yeterli olmuyor, iktidara açıktan destek ilan etmemesi bu kesimi dışlamaya ve ötekileştirmeye yetiyor. Sadece DEM yönetimine değil, Kürt seçmene de ne yapıp ne yapmaması gerektiği dikte ediliyor.

Nereden nereye… ‘Kürtler Meclis’te olsun ve özgürce siyaset yapsınlar’dan ‘iktidarın tekerine çomak sokacaklarsa hiç olmasalar daha iyiydi’e geldik.

6 milyon DEM seçmeninin, 60 milyon seçmen gibi bir iradesi, fikri ve tercihi olduğu gerçeği ıskalanıyor. Verdikleri veya vermedikleri oy üzerinden onları başta terör olmak üzere akla gelen her türlü komploya alet olmakla itham edilebiliyorlar.

Sadece bu tablo bile, ülkede Kürt sorunu olmadığı iddia edenleri tekzip etmeye yetiyor… Var ve bu dışlayıcı yollarla daha da büyütülüyor.

Seçim önemli, evet… İstanbul seçimi bilhassa iktidar için hayati derecede önemli, kabul. Ama kazanmak için yapılmayacak bazı şeyler var. Toplum zaten yeterince girgin ve kutuplaşmış haldeyken seçimi kazanmak uğruna insanları oy tercihleri yüzünden damgalamak ve demokrasideki eşit paylarını küçümsemek asla müracaat edilecek bir yol değildir. Yerel seçime gidilirken, konuşulacak tartışılacak onlarca önemli konu varken; sabah akşam bütün kanallarda DEM seçmeninin dedikodusuna yaparak onları akıl kârı hiç değildir.

Miting meydanlarında ya da medyada, ağır ve dışlayıcı dille ‘dem’lenen şey demokrasi ve birlikte yaşama iradesine iyi gelmez. Ayrıca, hiç faydası olmaz, bunu da unutmayalım.

YORUMLAR (131)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
131 Yorum
  • Mr / 11 Mart 2024 11:25

    Türk Kürt hepimiz aynı iktidar tarafından öpüldük. Vergide, markette Türk'e ayrı tarife, Kürt'e ayrı tarife ödetmiyorlar, hepimize aynı boyutta yerleştiriyorlar .

    Yanıtla (27) (2)
  • İlker Öztürk / 11 Mart 2024 18:20

    Sayın Mr madem hepimize beraber yerleştiriyorlar, madem fark etmiyor o zaman gel resmi dilimizi kürtçe yapalım hepimiz kardeş kardeş yaşıyalım. Olurmu? Madem hepimiz aynıyız, Zirt pırt lagaluga yapmadan evet ya da hayır de.

    Yanıtla (4) (16)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2024 19:06

    Oruç başına vurmuş Kürtçü kardeş. Bu ülke Osmanlı İmparatorluğu iken bile resmi dil Türkçe idi. Aç bak 1876 Anayasası yani Kanuni Esasinin ilgili maddesine.

    Yanıtla (11) (3)
  • Eşref... / 11 Mart 2024 20:21

    18;20..gölgeni ne zannediyorsun bilmiyoruz ama oldukça zevkli bir beyin konforu var gölgende .Aynaya bak bakalım ne görüyorsun..

    Yanıtla (3) (0)
  • Mr / 11 Mart 2024 20:26

    Yorumumdan bu sonucamı vardın, ' çıkar telefonunuda dersin'.

    Yanıtla (2) (0)
  • mre / 11 Mart 2024 20:46

    pekiyi ne demek istedin açık açık söyle o zaman da anlayalım yorumunu

    Yanıtla (0) (1)
  • Mr / 11 Mart 2024 21:11

    Türkiye Cumhuriyeti anayasası olan, anayasada belirtildiği gibi bütün vatandaşlarının eşit haklara sahip olduğu üniter bir devlettir. Anayasayı oku.

    Yanıtla (4) (2)
  • Mumin / 12 Mart 2024 14:58

    Sizi devşirme kardeş Osmanlı en çok turkleri aşağılarda Türkçülük son 200 yıldır batı tarafında yapay olarak oluşturulmuş bir ırk kurtler ise Nuh as beri burda Hitit urartu komagene mitannj med part daha nice medeniyetlerin varisidir dün at sırtında gelip kürde sığınıp bugün adam mı oldunuz bu ulkeyide kurtler sayesinde kurdunuz

    Yanıtla (0) (4)
  • İbrahim Ethem / 12 Mart 2024 15:54

    Ne kadar acınacak bir yorum bu böyle? Elbette iki dilim resmi dil olması daha İslami ve insani olandır. Elbette sizi de zehirleyen Kemalist zihniyet bizden 300 yıl önce Anadolu’ya gelip yurt edinen Kürtleri bizim yurdumuzu gasp etmeye çalışan ikinci sınıf insanlar olarak algılatmak suretiyle korkunç hatalı bir yanlış milliyetçiliğe yol açtığı için bu mümkün olmayacak…

    Yanıtla (0) (1)
  • İbrahim Ethem / 12 Mart 2024 15:50

    Mustafa Bey son derece demokratça dahası müslümanca ve vicdanlı bir yazı kaleme almış. Anadolu’ya “biz Türkler’den” 300 yıl evvel yerleşmiş olan Kürtlere Türklerin topraklarını gasp etmeye çalışan ilkel terörist muamelesi yapmayı “bizlere” yüz yıldır vatanseverlik ve milliyetçilik zannettiren seküler ırkçı Kemalist ideolojiyi çöpe atmanın zamanı gelmedi mi?

    Yanıtla (0) (1)
  • Korkuyorum / 11 Mart 2024 22:17

    Siyaseti ırk üzerinden yönetme şekli ile refahiniz artmaz. Seçmeni kurt seçmen diye bolenler, en çok Kürt kökenli m.vekilinin akp de olduğunu görmezden gelme sanatı ile bol yönet politikalarına alet etme sanatını uyguluyorlar. Neden? Bakalım seçimde neler olacak?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2024 19:03

    Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Herrri Batasuna kararı var. Teröre bırak odak olmayı kınamadığ ı için İspanya Yüksek Mahkemesinin verdiği kapatma kararını Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesine uygun buldu Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Mustafa T. / 11 Mart 2024 20:50

    Bask bölgesi, 1979' da özerk bölge oldu. Yerelde kendi kolluk gücü var. Ayrıca, özerk bölgede, İspanyolca' nın yanısıra, Baskca da resmi dil olarak tanınıyor. Dolayısıyla, İspanyol mahkemeleri, H.Batasuna partisine dönüp, " bu kadar hak kazandınız, dolayısıyla terörle aranıza mesafe koymadığıniz için kapatıyoruz" diyebiliyor. Kısacası, klişe sözlerin peşine takılıp, farkında olmadan elmayla armutu karıştırıyoruz.

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2024 22:14

    Klişe mi? Bask terör örgütü otobüs durağında yılda 3-5 defa canlı bomba patlatıp otuzarlı kırkarlı katliamlar da yapmış mı? Köy baskınları, öğretmen katliamları, orman yakmalar, kitlesel katliamlar falan. Evet elmalarla armutlar karışıyor. Butik, cici bir terör örgütüne dahi hoşgörü yok Avrupada. Destekçilerine de yok tabi.

    Yanıtla (2) (1)
  • Eşref... / 11 Mart 2024 20:19

    Sadece Kürt seçmeni yok ki. dem partisinde ayrica Bütün Kürtler esittir dem partisi değil ki..önce bunu fark etmek gerekir ...sonra biraz kelam edilebilir..

    Yanıtla (0) (1)
  • Aslan / 11 Mart 2024 19:09

    Akp ülkeyi bile isteye perişan ediyor..bunların dertleri başka..ekonomiden mültecilere,İsrail'e verdikleri örtülü destek, bop esbaskanligi diğer taraftan ..bizim halkimizda uyusun nenni nenni...

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 11 Mart 2024 19:05

    Millet zamlardan bıktı,usandı.Artık temel gıdaları alamaz olduk.
    AKP halen oy peşinde. Sanki bu pahalılığı bunlar yapmamış gibi adım başı devasa posterler. Yazık ,çok yazık. Günah çok günah.

    Yanıtla (7) (2)
  • karar okuru / 11 Mart 2024 18:56

    Çoğunluğa hitap edecek yeni parti şart ; çoğunluğun nefret ettiği, marjinallerin partisi Chp ancak müze olabilir.Doğan görünümlü Şahin gibi sol görünümlü aşırı sağcıların partisinde ,kırk takla atarak saklamaya çalıştıkları gerçek yüzleri seçim zamanında bile en olmadık şekilde ortaya çıkıyor

    Yanıtla (1) (4)
  • KARAR okurr / 11 Mart 2024 01:12

    2009: "2011, Allah ömür verirse son milletvekilliği adaylığımdır."
    2012: "Büyük Kongre’de son kez Genel Başkanlık’a aday oluyorum."
    2022: "2023’te milletten kendi adımıza son kez oy istiyoruz."
    2024: "Bu seçim, benim için final."
    "Varmısın yokmusun?
    HAMDI BEYE MI SORSAK!"

    Yanıtla (31) (3)
  • OKUra / 11 Mart 2024 09:10

    "Gitme ağam sen olmazsan ümmetin hali nicolur.!.,?

    Yanıtla (17) (1)
  • İşin mizahı / 11 Mart 2024 18:01

    "atatürk'e yapılmak istenip de yapılamayan eleştiriler nasıl hep ismet inönü üzerinden yapıldıysa. bu yarışmada da acun'a söylenmek(!) istenenler hamdi bey'e
    Söyletiyor!"

    Yanıtla (4) (2)
  • Ömer / 11 Mart 2024 17:08

    AKP, MHP siyaseti tükenmişlik sendromu yaşıyor.Şu haliyle kendilerine bile faydaları yoktur,ellerindeki tek malzeme din gidiyordur.Dininde kimin döneminde zarara uğradığı bellidir.Din kalır, AKP ve
    ortakları gider.

    Yanıtla (9) (2)
  • Kürt / 11 Mart 2024 16:33

    Türkler arasındaki iktidar kavgası sayesinde, kürt siyasetçilerin kurnaz olanları ,yüksek yaşam standardına yükseliyor.Türk, kürt farketmiyor siyasetçiler genelde kendine çalışıyor, idealist olanların ise siyasette yükselemiyor.Chp ye gelince, tek başına iktidara gelse, Kürtlere andımızı bile tekrar okutabilir, Kılıçdaroğlu öncesi sicili belli.

    Yanıtla (3) (8)
  • Okur / 11 Mart 2024 00:59

    CHP nin bolu Afyon bşkn adaylarından farklı bir görüşü var mı dem hakkında. AKP ve MHP den farklı görüşü var mı. Varsa nedir bu farklı çözüm ve görüşleri..

    Yanıtla (3) (9)
  • Okur / 11 Mart 2024 16:08

    Cevap veremez CHP liler. Çünkü AKP ve MHP ile aynı kafadalar bu konuda.. Değiliz deseler mugalata yapmadan açıkça farklarını anlatırlar.

    Yanıtla (0) (6)
  • Hasan / 11 Mart 2024 12:46

    Utanmazlığın bu kadarı da olmaz,sen Dem parti seçmenine her türlü çirkinliği yakıştır,sonra Öcalan'ı televizyona çıkar, mektubunu oku ,Dem seçmenini saf zannet! Çıkın biriniz bu milletten özür dileyin.En fazlada sana oy veren akp seçmeninden özür dile ! Ankara'da militanlar dağdan inip fatura getirecekti! Utanmadınız mı? Soylu'nun İstanbul Büyükşehir Belediyesinde binlerce PKK'lı yalanı ne oldu? Bu şahıs bakanlık yaptı bu ülkede! AKP'li seçmende size oy verdiğine pişman.

    Yanıtla (18) (3)
  • Ergün Güner / 11 Mart 2024 15:45

    İnşallah öyledir

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 11 Mart 2024 15:44

    Devlet Bahçeli ve AKP li siyasetçiler çıkıp; Ey Dem partisine sempati duyanlar,sizlerden yani milyonlarca kürtden birtane bile oy istemiyoruz desinler,bizde helal olsun adamlara diyelim.Yok bunu diyemiyorlarsa hiçbir partiye Demleniyorlar yakıştırması yapmasınlar.Komik bile olamıyorlar.Ayrıca MHP ve AKP li bakan ve vekiller mecliste Dem partili vekillerle bol kahkahalı sohbetlerini de paylaşsınlar insanlar görsün.

    Yanıtla (10) (0)
  • Dede / 11 Mart 2024 15:34

    Ötekileştirenlerin amaçları ülkeye hizmet değil ki.görevleri zate ülkeyi bölmek.zate ötekileştirme fiilinin asıl manası bile karıştırmaktır.

    Yanıtla (4) (0)
  • İdo / 11 Mart 2024 15:09

    Şeytan 23 yıldır ülkeyi terk etmiştir.
    Bilginize

    Yanıtla (3) (0)
  • BirOkur / 11 Mart 2024 15:31

    Şeytan çocuğuna etrafı tarif ederken,insanı görür çocuk sorar bu kim ? Şeytan aman en çok ondan uzak dur der.
    Niçin deyince, hertürlü şeyi yaparlar ederler Sonrada suçu bize atarlar der
    ( Şeytana uydum) denir ya.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ekrem Küçük / 11 Mart 2024 14:47

    "Kazanmak için yapılmayacak şeyler" var mıdır gerçekten ? Nasıl ?! Kaybettikleri belediyeye kayyım atamakta bir çekinceleri olmayanların ilkeli olmalarını mı bekliyorsunuz ?Hem de böylesi antidemokratik ve dengesiz bir yarışı içine sindirip ,galibiyetin de adil olması gerektiğini hiç mi hiç sorgulamayanlardan.

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay / 11 Mart 2024 14:37

    Hanım alışverişten geldi iftariyelikler almış. Hurmanın TANESİ 10 tl. Evet tanesi 10 tl. Dolarda 32 tl 'yi aşmış adam bunları bırakmış bakanları takımları taklavatları ile İBB seçimlerine asılıyor. Ellerinden uçan rant tahmin ettiğimizden bile büyükmüş. Resmi rakamlara göre bundan önceki dönem 19.500 milyar dolar gelir 22.800 mdolar gider fark 3.3 milyar dolar son dönem 17.000 mdolar gelir 18.700 mdolar gider fark 1.170 mdolar , yapılanlarda öncekilerin 4-5 katı .Anlayın İstanbul'un rantını.

    Yanıtla (11) (2)
  • alp doğan / 11 Mart 2024 14:35

    Türklerin çoğunlukta olduğu illerde kürt olduğu için öldürülen bir tane öğretmen gösterin. 148 öğretmeni katlettiniz. Akp
    ve chp biri geçmişte biri şimdi pkk ile işbirliği yapmış veya yapan partidir. pkk yı meclise sokan erdal inönü mezarında rahat uyuyormu. Kahrolsun kürt faşizmi ve işbirlikçileri .Türklere özgürlük.

    Yanıtla (4) (13)
  • Kdnzli / 11 Mart 2024 13:40

    Bütün bu yaşanan problemlerin ana sebebi bence Kürt vatandaşlarımızın ekseriyetinin seçimlerdeki duyarsız,hesapsız ve az da olsa çıkarcı davranışları. Ya hassas bir Kürt seçmeni MHP ile ittifak yapan Ak partiye nasıl oy verir,bunu benim aklım almıyor

    Yanıtla (9) (3)
  • orhan / 11 Mart 2024 13:19

    bence cumhurbaşkanı r.t.e yerel seçimi yasaklamalı belediye başkanlarını da atamalı onlarda ak partili olmalı hatta tüm resmi kurumlar da ak partili olmalı o zaman çok konuşmaya da gerek kalmaz. kutuplaşmada olmaz

    Yanıtla (11) (1)
  • Ramazan / 11 Mart 2024 12:53

    İstanbul'da AKP ye gidecek oylar vatandaşa fakirlik olarak geri dönecektir.20-25 sene Akp tipi partilerin oyuncağı olmuştu İstanbul.Beş senede hortumlar kesilince hizmeti gördü vatandaş.

    Yanıtla (13) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 11 Mart 2024 12:51

    Mayıs ayındaki ve şimdiki seçimde, özellikle iktidar tarafından başvurulan yol ve yöntemlerin acaba dünyada eşi benzeri var mı !
    Ben zannetmiyorum .
    Ve insanlar bütün bunları görmüyor mu !

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 11 Mart 2024 12:49

    Yıllarca, kendilerini anlattığı için Zübük filmini yasaklayanlar, başkalarına zübük diyor. Keçinin dereden atlayan koyuna kıçın göründü demesi gibi.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru / 11 Mart 2024 12:39

    Ak parti bu işleri iyi beceriyor. o zaman ki adı HDP olan parti ile Oslo'da görüşmeler yaptı. Dolmabahçe'de protokol imzaladı. çadır mahkemeleri kurdu. yetmedi. Fetö'ye ne istedilerse verdiler. birlikte epey yol yürüdüler. bunların hiç birini yapmayan CHP , Demleniyormuş. Fetö işbirlikçisi oluyormuş. bunu satın alan geniş bir kesim var tabi. insanları bu kadar itip kakmanın ağır bir bedelinin olacağını unutmamak lazım.

    Yanıtla (9) (1)
  • Vatandaş / 11 Mart 2024 12:22

    Bir toplumu onursuzlaştırmak ancak düşmana yarar.

    Yanıtla (6) (0)
  • Vatandaş / 11 Mart 2024 12:21

    Seçime girmek serbest, seçmek ve seçilmek yasak. Kurban olurum böyle demokrasiye!

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru - ... / 11 Mart 2024 01:12

    dem partisi ve hala aklı başında kalabilen seçmeni, kendi geleceğini düşünüyorsa seçime son kala ve inadına imamoğlu lehine bu yarıştan çekilmeli, imamoğluna oy desteği vermeli ve bu son fırsatı da kaçırmamalıdır. ak parti ve mhp şu anki duruma göre 2 yüzlü bir siyaset gütmektedir. bir yanda demi, kürt seçmenini ve onlarla empati kurabilenleriolabildiğince düşmanlaştırmakta ama aynı zamanda da demin çok oy almasını sağlayarak da kürt seçmeninin oyunun imamoğluna gitmesini önlemeye çalışmaktadır.

    Yanıtla (37) (6)
  • Okur / 11 Mart 2024 01:56

    Hala aklı başında kalabilen seçmeni... Oy istedikleri parti ve seçmenini aşağılama kibri rahatlığı tek parti ve darbeci kafalarından geliyor.

    Yanıtla (10) (14)
  • İlker Öztürk / 11 Mart 2024 07:29

    Sayın “karar okuru”, Kürtleri aşağılamak ya da dışlamak dediğiniz şey işte sizin bu Apartheit ruhunuz. Yani Kürt senin istediğin parti olan CHP’ye oy vermiyorsa aklı yoktur. Peki bu faşizim değil de nedir? Allah bilir sana sorarlarsa ben Kürtlerle kardeşimde dersin.

    Yanıtla (3) (21)
  • birol / 11 Mart 2024 11:31

    Aparheid'i Mandela' ya sor o sana anlatsın ne olduğunu ? O öyle her yerde kullanılabilecek basit bir cümle değildir. Kürtlerle, Türkler aynı sınıfı, aynı okulu, aynı kaldırımı paylaşabiliyor ve aralarında evlilik oluşmuşsa orada bir Aparheid den söz etmek mümkün değildir. İran,Irak ve Suriye de yaşan hangi Kürt kadının medeni hukuk hakları ülkemde yaşayan Kurt kadınından daha fazladır.

    Yanıtla (15) (4)
  • İlker Öztürk / 11 Mart 2024 12:14

    Birol bey, bu çağda Apartheid kafasına sahip olmanız için Kürtlerle ayrı otobüslere bilmeniz gerekmiyor. Kürt olduğunu düşündüğünüz insanlara karşı Cümleye “Ülkem” diye başladığında ayrıcalıklı otobüse binen o grubun içindesin artık. Apartheid rejimi ile ilgili eğer bir şey okumak istersen sizinle aynı milliyete olan profesor doktor‘ Tanıer Akçam ‘ı okuyabilirsiniz sadece Google’a bakman yeter. Bu Çağ’da insanları gaz odasına atmadan da nazi olunur.

    Yanıtla (5) (5)
  • Dede / 11 Mart 2024 12:00

    Bir zamanlar Erdoğan ve AKP yi yere göğe sığdıramıyorum. Şimdi sendemi solcu demcilere çalışıyorsun. İnsan geçmişini de unutmamalı. İnsan tutarlı olmalı menfaate göre yön bana göre yanlış. İşte bu yüzden sosyal demokrat siyasetci ve gazeteciler sizlere 500 çeker. Adamlar asla fikrinden vaz geçmiyor. Helal olsun onları çok takdir ediyorum.

    Yanıtla (7) (1)
  • Sahin / 11 Mart 2024 11:30

    "Ağa"mın başına güneş geçmiştir.
    Ağam benle eğlenir..

    Yanıtla (4) (0)
  • Mumin / 11 Mart 2024 11:17

    Değerli yazarımız zaten zaten tc uydurma bir tarih üzerine kurulu Moğol tarihini Türk tarihi yaptılar kurtlerle birlikte kurduklari
    lozanda kurtlere ihanet ederek ülkeye tc kurdistanada uyduruk isimler taktılar kurtlerin kültürünü mutfağını tarihini edebiyatına Türk adını koyup kurdistan yokluğu üstüne batı destekli bir ülke kurdular bu zalimlikten ne kendileri nede kurtler huzur buldu ülkenin adaletin hukukun zenginliğin dünya standartlarında her şeyden mahrum olmasının sebebi bu

    Yanıtla (7) (15)
  • Okur / 11 Mart 2024 11:15

    AKP ve ,mhp ye oy vermeyenlere terörist demişlerdi hatırladınız mı?
    Kürtler bunlara oy verdikleri zaman "KÜRT KARDEŞLERİMİZ" oy vermedikleri zaman "hepsi teröristtir"
    demişlerdi ve halen diyorlar. Varsa yoksa AKP ve MHP
    Diğerlerinin alayı terörist.
    Sermayeleri sahte dincilik ve sahte milliyetçilik.
    Bunlara artık oy,moy yok.

    Yanıtla (19) (3)
  • Merdo** / 11 Mart 2024 00:06

    *Vatandaşın derdi ZAM iktidarın derdi DEM..!!!*

    Yanıtla (33) (0)
  • M. Kamil Z / 11 Mart 2024 09:58

    1. Iktidarin sorunu DEM değil. İstanbul'un rantı. Nasıl bir rant varsa CBsi, valisi, imamı, kamu kaynaklarını, senin benim vergimi sırf İstanbul'u almak için utanmadan harcıyor. Tüyü bitmemesini yetimi edebiyati yapan siyasal islamcılardan gık çıkmıyor. Burada akp güzellemesi yapanlardan neden iktidarin bu günkü filistin politikaları, İsraile giden gemiler hakkında, devletin olanaklarının bir partinin propaganda aygıtı olarak kullanılmasında tek laf etmezler?

    Yanıtla (14) (2)
  • Merdo** / 11 Mart 2024 11:08

    *Miilet de aç ve yoksul, gençler işsiz ve umutsuz.Ülkeyi ne hale getirdiğinin farkında değil. Fakir fukarayı çaresiz yap, Bu acı bir durumdur. Vicdan kabul etmez.*Bizde..

    Yanıtla (10) (1)
  • İlker Öztürk / 11 Mart 2024 07:29

    Sayın “karar okuru”, Kürtleri aşağılamak ya da dışlamak dediğiniz şey işte sizin bu Apartheit ruhunuz. Yani Kürt senin istediğin parti olan CHP’ye oy vermiyorsa aklı yoktur. Peki bu faşizim değil de nedir? Allah bilir sana sorarlarsa ben Kürtlerle kardeşimde dersin.

    Yanıtla (2) (13)
  • OkurM / 11 Mart 2024 10:26

    Kürt isterse akp ye isterse MHP ye isterse tip e, isterse dem e verir. Kim karışır? Bir tük olarak ben, chp ye oy vermek için akp den izin icazet işaret beklemiyorum. Akp ye karşı bak burada çatır çatır mücadele ediyor herkes. Kürtler neden dem icazetini veya işaretini beklemek zorunda?

    Yanıtla (12) (3)
  • İlker Öztürk / 11 Mart 2024 10:58

    Kürtlerin dem’den bir işaret bekledikleri falan yok. Sen faşist olduğun için Kürtlerin senin gibi faşist olduklarını kimseden emir almadan oy kullanmayacaklarını
    düşünüyorsun. Yekpare bir Kürt yok, aynen diğer insanlar gibi sağcıısı var, solcusu var dincisi var ruşvetcisi var medeni olanı var, köy korucusu var, var oğlu var. Kürtlerin dem’ e oy vermelerinin demin politikasını doğru olmaları alakası yok, tek neden devletin acımasızlığı.

    Yanıtla (7) (1)
  • OkurM / 11 Mart 2024 13:30

    Faşizm burada ne tarafta duruyor, şöyle sakin kafayla bi düşünün. Türk lafı geçince hemen faşist diye bağırmak alışkanlığını bırakın. Bak biz Kürt kelimesinin geçtiği yerlerde eski cumhuriyetcilerin araya sıkıştırdılkarı kelimelerin hiç birini kullanmadan, gocunmadan, Kürt diyebiliyoruz. Siz de hakaret etmeden Türk diyebilin. Kurtlerin oyunu almak için bir partinin Dem'den icazet almak zorunda olması bana makul gelmiyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • OkurM / 11 Mart 2024 13:44

    Feodal sisteme, ağalığa güya karşı olarak kurulmuş bir siyasi hareket bugün demokrasi ağalığı kurmuş. Bugün kurtler Dem ağalığından izin almadan oy veremez. Bu ağalık makamının işaret ettiği yere oy verebilir. Eleştirdiğiniz şeyden ne farkı var? Agayi kaldır, yerine kendi agaligini kur.

    Yanıtla (4) (1)
  • OkurM / 11 Mart 2024 14:03

    Sinan Ogan beyi genel seçimlerin ikinci turunda akp ile seçim pazarlığı konusunda tartıştı medya. Bugün Artan mal varlığı konusunda haberler var. Bizim hür irademizin tezahürü olan oy konusunda neden birileri komisyonculuk yapmak zorunda?

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 11 Mart 2024 11:06

    Biraz da akıl gözü ile bakmakta fayda var. Hiç bir ırk veya millete ayrıcalık yapmak doğru değildir, ancak farklı kültür, gelenek ve sosyal gelişmişlikler arasında da sürtüşme ve çatışmalar da bu dünyanın bir gerçeği. Kürt sorununun da değişik yüzleri var! Coğrafyamızda hiç bir Kürt topluluğu Türkiye’ deki kadar sosyal olarak gelişememiş, feodal sınırları değiştirememiştir. Diğer yandan halkın içinden çıkan siyasetçiler ortada, beğenmediğimiz Cumhuriyeti mumla arayacağız!

    Yanıtla (4) (1)
  • Gerçek / 11 Mart 2024 11:01

    İş AKP ve MHP sayesinde 6 milyon Kürt seçmene terörist demeye kadar vardırıldı. Bunu dillendiren çok sayıda insan var. Zaten CHP'ye de İYİ partiyi de terörist diyorlardı. Bu yanlıştır. Gün gelir sayıları 30-40 milyonu bulmuş Suriyeliler, Afganlılar sadece şuna buna değil Kürtler dahil diğerlerine, özellikle Türk'lere terörist derler. AKP ve MHP'nin bu kötü söylemi günü gelir bumerang olur Türk'leri de vurur, bu vatanda yaşayan herkesi de.

    Yanıtla (4) (1)
  • Sahin / 11 Mart 2024 10:54

    Dolar bu gün uçuşa geçti.
    35 lira oldu.. farketmez!
    Onların doları varsa bizimde Allah'ımız
    var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2024 10:46

    Dün tüm uyarılara rağmen ve her şeyi ile ortada olan bir Ortadoğu despotluğuna omuz verenlerin, şu veya bu zamanda zeminde ya da şu ya da bu sebeble ve herhangi bir yolla destek olmuş olanların bu günkü serzenişlerinin hiç bir anlamı yok. Bu tip değerlendirmeler için vakit çok geç. Türkiye belki kötüydü ama hiç bu kadar düşmemişti!

    Yanıtla (3) (0)
  • MANZARA / 11 Mart 2024 10:25

    ▪Gerek devlet politikası, gerekse zamanın ruhuyla, feodal yapının en mağduru olup, gökyüzünde tanrıya, yeryüzünde ağaya ve şeyhlere tapması istenerek bu istikamette eğitimden, hukuktan, sağlıktan vb. mahrum bırakılan Kürt halkı...

    ▪1983 yılndan beri PKK ve PKK ile mücadele eden silahlı güçlerin maddi-manevi şiddetleri...

    ▪X ve Z kuşağı yüzbinlerce Kürtün Türklerle evlilikleri çok güçlü bir bağ...

    ▪Siyaset tüccarı ve ırkçı mahluklar bu bağı da koparmak için yarışıyor...

    Yanıtla (5) (1)
  • Ayak Takımı / 11 Mart 2024 01:31

    Kanal 24'te Kemal Olçar isimli prof sıfatlı bir trol ve masadaki diğer şakşakçılar, İmamoğlu'nun görevi ihmalden yargılanıp cezalandırılması gerektiğini savundu bu akşam. Herkes aklını başına alsın ve tetikte olsun. Bu hayasızların yapmayacakları ahlaksızlık yok.

    Yanıtla (27) (1)
  • OkurM / 11 Mart 2024 10:23

    Son hafta bi çamurluk çıkar. Muhalefet dikkatli olmalı. Ekrem sahada makası açıyor. Normal demokrasi ile önünü alamayacaklar.

    Yanıtla (16) (0)
  • yorumcu / 11 Mart 2024 09:03

    Ülkenin son 20 yılındaki siyasetini görünce insanın oy kullanası gelmiyor. Al birini vur ötekine. Herkes birbirine DEM'lenmekle suçluyor. Ama herkes onların oylarına talip. Ayıptır ya hu biraz ilkeli, biraz ahlaklı olun...

    Yanıtla (16) (1)
  • OkurM / 11 Mart 2024 10:21

    Kürtler DEM'den izinsiz, DEM onayı olmadan tuvalete bile gidemez mi? Turkler chp'ye oy vermek için akp'den veya mhp'den izin veya işaret mi bekliyor? Turkler akp veya mhp den izin işaret beklemeden ekreme oy verebiliyor. Kürtler neden DEM'den izinsiz oy veremesin?

    Yanıtla (8) (0)
  • OkurM / 11 Mart 2024 10:18

    Turkleri, chp, tip, işçi partisi gibi sol uca doğru devam eden bir skalaya mecbur görmedik. Bunu ayıp saydık. 1950'den itibaren, dini değerlere saygılı partiler kurduk. Çoğunlukla onları iktidara taşıdık. Ama kurtler söz konusu olunca şimdi kurtlerı ırkçı, sosyalist tuhaf bir partiye mahkum sayıyoruz. Neden? Turklere "akp'ye mahkum değilsiniz, chp değişti, ekrem ve Mansur var, artık buraya yönelin, Daha insani bunlar" diyoruz. Kürtlere ise "siz sosyalist ırkçı partiden izin almalısınız" diyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Uçbey / 11 Mart 2024 01:34

    Züğürt ağa misali herkes bir oyun peşine düşmüş

    Yanıtla (9) (0)
  • Beyim / 11 Mart 2024 10:16

    *“Zübük siyasetçiler”in oy oranı, toplumdaki zübüklük oranının da yansıması değil midir?*

    Yanıtla (4) (1)
  • M. Kamil Z / 11 Mart 2024 10:04

    Kıl tüy konualarda byrada onlarca ayet yazan 61 gibileri neden israile giden gemilere tek laf etmez. Bunların adalet anlayışını seyhulislamlari söyledi "işimize gelmeyecekse doğruları söylemeye gerek yok" bir de "yolsuzluk hırsızlık degildir, eldeki kurtlu bulgur gelecek olan temiz bulgurdan daha iyidir". Kazanımlarını kaybetmemek asıl sorun. Çıkar için girmiyecekleri ittifak, harcamayacakları kutsal yok. DEM'e saldırıyorlar çünkü alıcı var. Saldırana değil acık ta alıcıya bak.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2024 07:04

    2019 da AKP İstanbul'u muhalefetin kazanmasını sağladı. Mektup, tv de teröristi konuşturma aksi tesir yaptı. Böyle de olmasını istediler. AKP şimdi de benzer taktikler uyguluyor. Kürt seçmeni dışlayıcı tavırlar buna örnektir.

    Niçin?! Geriye kalan 4 yılda yapmak istediği işleri rahatlıkla yapmak için. Muhalefetin(muhalif halkın) ağzına bir parmak bal sürüp onlara birkaç ilin belediye yönetimini vererek onları 4 yıl boyunca susturup etkisiz hale getirmek AKP nin taktiğidir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Berberoğlu / 11 Mart 2024 09:42

    Seçmen de artık aklını başına alsın, oynanan oyunlara gelmesin kardeşim. Sahtekâr, tamahkâr, özü ülke yönetimi değil, sadece iktidar olup, memleketi "babasının malı" haline getirenleri bu millet tanısın artık. 22 yıldır kimin ne mal olduğunu hâlâ öğrenemedik mi?

    Yanıtla (15) (0)
  • OKUR / 11 Mart 2024 09:38

    ekonomık ıflasın,batısın sorumlusu Tayıp Erdogandır.baska hıc neden aramayın.maalesef hıcbır konuda egıtım bırıkım deneyım egıtım yok.kacınılmaz sonuc ıflas yoksulluk fakırlık

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 11 Mart 2024 09:32

    Millet gerçekten çaresiz.

    Marketlere girilmez oldu.

    Türkiye nereye gidiyor, Yazık ,günah bu millete.Gelir dağılımındaki adaletsizlik, Bu hayat pahalılığı, yoksullaşan milyonlar. Ve halen AKP ye oy verin diyorlar. Inançlarımızı söndürdüler 22 yıl boyunca. Artık Yeter.

    Yanıtla (14) (2)
  • Ali Rıza / 11 Mart 2024 07:39

    Ayrıştırana ötekileştirene kem söz diyene oy verilmemesi gerekir, verilmemelidir ki başkasına da ders olsun!. Bozukları ekonomi nasıl düzeltilir, millet ekmek kuyruğundan nasıl kurtulur, ülkenin konut sorunu nasıl çözülür, tarım hayvancılık nasıl ayağa kalkar, 22 yılda geldiğimiz nokta bu, özür dileyeceklerine öteki kötü biz iyiyiz hikayesinden başka bir şey yok!!..

    Yanıtla (16) (1)
  • memmet / 11 Mart 2024 09:31

    "Abidin" ve "Ali Rıza";
    İkinize de teşekkürler...

    Yanıtla (5) (0)
  • tavşan. / 11 Mart 2024 01:40

    İsrail’in Gazze’de sürdürdüğü vahşi katliama rağmen Türkiye ve İsrail arasındaki ticari ilişkilerin devam etmesi vicdanları yaralıyor. Bursa’da eski ve yeni bakanların katıldıkları bir etkinlik sırasında ‘Gemileri durdurun, halkı utandırmayın’ sözleriyle tepki gösteren üç vatandaş olaydan sonra gözaltına alındı.. İşte İslamcıların Gazze olayındaki samimiyeti. Siyaseten yaradığı için gevezelik etmekten başka bir şey yapma niyetleri yok Üzüldükleri de yok.

    Yanıtla (18) (2)
  • Serçe / 11 Mart 2024 09:14

    İslamcıların vicdanı yaralanmamış. Bakın biride gelip evet ticareti kesmeliyiz yazamıyor.. İsrail şöyle böyle ama onlarda yancısı

    Yanıtla (11) (1)
  • alp doğan / 11 Mart 2024 00:41

    zamların asıl kaynağı bu millete 2 trilyon dolara mal olan pkk dır.
    pkk yı büyütende besleyende shp, chp , akp ve mhp dir.

    Yanıtla (3) (35)
  • serçe / 11 Mart 2024 01:08

    Evet Türkiye yi yirmi yıldır yöneten aldığı borçları gösterişli yerlere harcayan Suriye'ye giren milyonlarca sığınmacıya kapı açanların hiç suçu yok. Nas diye ekonomi teorisi icat edenlerin yap işlet modeli ile ülke soyanlarında hiç suçu yok 2 trilyon dolar ne kadar harika bir hesap!

    Yanıtla (37) (1)
  • serçe / 11 Mart 2024 01:44

    Hatta daha da ileri gidip gezide 100 milyar dolar gitti 15 temmuz FETÖ kalkışmasında 300 milyar dolar gitti de diyebilirsin. Diyenler var. Ne hesap kitaptan ne ekonomiden haberleri var ama atıp tutuyorlar Ekonominin çökmesinden Erdoğan sorumlu olmasın kim olursa olsun mantığı bu söylemlere yol açıyor..

    Yanıtla (23) (0)
  • Okur Okur / 11 Mart 2024 08:47

    Müthiş!
    Yoksa "ekonomist" misiniz?

    Yanıtla (2) (1)
  • SG / 11 Mart 2024 08:43

    Tüm partiler tek bir adamin değirmenine su taşıyor.Aynen CB seçiminde olduğu gibi
    Adı ( S.Ogan) sanı duyulmayan bir adamı sahaya sürdüler.Akli başında olanlarda peşine takıldı Seçimi tek adam kazandı.Canbaza bak siyaseti oynanıyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • SG / 11 Mart 2024 08:35

    Çözüm bu değil
    On kuruşluk zarfa beş kuruşluk kâğıda mührü bas , Sonra 22 sene seni limon GİBİ sıksinlar, SONRA elim kırılsaydi de.EKONOMİSTLER Toplumu BİR Nisana hazırlıyorlar Büyük Bir fırtına geliyor tepbirinizi alın deniliyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • SG / 11 Mart 2024 08:27

    Canbaza bak Siyasetti oynanıyor.
    Aynen CB seçiminde olduğu gibi.partisi olmayan bir adam çıkıyor seçimin kaderini değiştiriyor . Olacak iş değil oldu bile.Milyon dolarlik mülk sahibi olmuş sırıtarak İP adına çalışıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Abidin / 11 Mart 2024 08:04

    Kürtler yüzyıllardır vardı şimdi de var, gelecekte de var olacaklar. İşinize geldiği zaman Çanakkale de beraber Şehid olduk diyeceksiniz İşinize geldiği zaman da terörist diye yaftalayacaksinız. Beraber ve birlikte yaşamayı öğrenmeliyiz kız alıp vermişiz akraba olmuşuz birbirimize karışmışız. Siyasi oyunlara gelmemeliyiz. Halkın gerçek gündemi yoksulluk ve açlık. Bu seçimde millet kendi filesine pazar çantasına bakacak, oyunu öyle kullanacak. Ak parti bunu bildiği için gündem değiştirme peşinde

    Yanıtla (13) (1)
  • Çetin / 11 Mart 2024 07:31

    Ne demokrasi ya.Kardeşim bir parti mecliste ise meşrudur.Yok şöyle yok böyle demenin mantığı yok.Bu ülkenin savcıları var(gerçi adalet kalmadı ya) davayı istrrse açar.Inanın bu nevi siyaset bıkkınlık verdi.yanlış mı?.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ali / 11 Mart 2024 07:29

    En büyük eksiğimiz bir devlet adamı mızın olmayışıdir. Hepsi siyasetçi.

    Yanıtla (9) (0)
  • tavşan. / 11 Mart 2024 00:18

    "Düşmanlarınızın malına mülküne çökmeyin, insanları köle yapmayın. Birbirinizle savaşmayın.

    Diğer dinlere saygılı olun, din işiyle devleti karıştırmayın. Kimsenin ibadet hanesine, kutsalına ilişmeyin.
    kadın haklarını kabul edin, insan haklarını kendinize ilke edinin. Bilimi kendinize rehber edinin. , hayvan haklarına saygılı olun, yeşili doğayı tüm canlıları koruyun kollayın, benim adıma kan dökmeyin. İnsan öldürmeyi kesin olarak yasakladım insan öldürmeyin"... diyen bir din var mı?

    Yanıtla (19) (1)
  • Mustafa T. / 11 Mart 2024 01:00

    Tek tanrılı dinlerin özü 10 emirden oluşuyor desek, herhalde yanlış söylemiş olmayız. Belki bir gün, bütün dinler bu 10 ortak payda da buluşurlar da, dindarı da dinsizi de rahat eder.

    Yanıtla (6) (1)
  • Cut / 11 Mart 2024 07:26

    "Tavşan ın dini", ordan burdan topla birseyler olsun sana bir Din.Tavşan guzel cumleler secmiş de temelde bir bozukluk var.. Bati nın dusuncesinde olan bozukluk bu.Bu yuzden ,insan,kadin,hayvan,robot,vs.vs,hepsi bir torbaya doldurulmuş,ve ne nerede baslar,biter belli degil.Haklar var sorumluluklar belli değil..
    Bu arda Tavşan ,Noah Harari nin Dinini bir incele . Senin kriterlerine uyuyor bence...Kozmopolitan butun dinlerden karma,Hinduizm tadinda bir dunya dini. Bati Radyonalitesinin Zirvesi..

    Yanıtla (3) (6)
  • Pele / 11 Mart 2024 06:37

    Asıl demlenenlerin kimler olduğunu biliyoruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • İnsan / 11 Mart 2024 05:17

    Adalet yoksa bir beldede netice hep hüsran olmuştur kim kime karşı zerre miktarı haksızlık yaparsa karşılığını görürse o belde emin olur huzurlu olur

    Yanıtla (4) (0)
  • Fani / 11 Mart 2024 04:52

    Müslüman, Müslümanın kardeşidir. Siyaset niye var ve niyeti nedir. Rahmet ayındayız ve hoşgörülü olmak faziletdir, bilene haydi hayırlısı.

    Yanıtla (4) (0)
  • F.A / 11 Mart 2024 01:53

    Türkü Kürdü bir araya gelip kendi gelecekleri için siyaset üretmedikçe daha çok bu memlekette birileri tarafından soyulur soğana çevirdiler.

    Yanıtla (14) (2)
  • karar okuru - ... / 11 Mart 2024 02:27

    faya: 6 yıl önce "verin şu kardeşinize yetkiyi, sonra dolarla faizle şunla bunla nasıl uğraşılır görün" diyordu. biz gördük, maalesef sizde hala tık yok. gereksiz yere ve borçla havaalanı, fahiş fiyatlara köprüler, otoyollar yaparsan, kendine saraylar inşa edersen, komşu suriyeyi pkk, işid bataklığına çevirirsen bu sonuç kaçınılmazdır.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru - ... / 11 Mart 2024 03:00

    özür, yorumum faya değil, alpdoğan 00:41'e olacaktı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 11 Mart 2024 01:58

    her halde bu güne kadar en acımasız seçim süreci geçiriyoruz ,tv kanallarında ,gazetelerde ,sosyal medyada, insanın aklını alamayacağı linçler yapılıyor, insanın ey insaf diyesi geliyor, ve bu bu dil ülkeye büyük zararlar veriyor eskiden olduğu gibi sağ ,sol çatışması gibi insanları ayrıştırıyor ,,ve bu geleceğimiz çocuklarımızı da etkiliyor .Ya ben kızımı kuran kursuna gönderdim çocuklar her keze Atatürk'ü seviyormuşun ,sevmiyormusun diye sorular soruyormuş..daha ne diyeyim

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okunur / 11 Mart 2024 01:42

    Muhalefet değil millet demleniyor. Tam kıvamına geldimi verecek ağzlarının payını.

    Yanıtla (11) (0)
  • Yorum / 11 Mart 2024 01:42

    Bi düşsünler şu milletin yakasından yaa. Tiksinti duyuyor millet artık bazılarından.

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 11 Mart 2024 01:18

    Hay allah razı olsun sayın yazar. En önemli konu budur. Kürt meselesini büyütüyorlar bilerek ya da bilmeyerek.

    Yanıtla (9) (0)
  • tavşan. / 11 Mart 2024 00:23

    CHP Marshall yardımını almıştı. Demokrat partide NATO'ya sokmuştu. Her gün NATO ya ABD sövenler CHP ve Demokrat partiyi eleştirmezler. ABD yi suçlarlar. Sanki ABD bizi kandırmış gibi. Türkiye'de olayı kavrama analiz etme yeteneği pek gelişmemiş her kesimde.

    Yanıtla (11) (3)
  • Dr.Aks / 11 Mart 2024 00:56

    Yav, ne alâka?
    Neden bu izini verir ki görevliler?

    Yanıtla (3) (2)
  • Musto / 11 Mart 2024 00:49

    Bazı partileri Kum torbasına çevirdiler.Sağdan soldan üzerlerinde antrenman yapıyorlar. Yrp'ye sitem ediyor sizi ben meclise soktum gölgemizde yaşıyorsunuz. Ya onların sayesinde Cumhurbaşkanı seçildin. Babasına o kadar yaptığından sonra seni Cumhurbaşkanı seçti.Dem'e
    İstanbul'u kapı kapı dolaşmıyorlar diye sitem ediyorlar.. Marshall yardımı yap da gezsinler. Herkes senin arzuna keyfine göre mi siyaset yapacak. 22 yıl kabus gibi çöktün.TRT'ye el koydun kendinden başka kimseyi konuşturmuyorsun.

    Yanıtla (26) (1)
  • Etem / 11 Mart 2024 00:48

    Filozofun biri banka soymak aptallıktır, soymak istiyorsan banka kuracaksın demiş. Bizim ülkede yaşasaydı hükümet yandaşı olmayı da göz önüne alırdı herhalde.

    Yanıtla (12) (1)
  • Mustafa T. / 11 Mart 2024 00:39

    Sayın Karaalioğlu gündemin can alıcı bir konusunu dile getirmiş. Her aklıselim yurttaşın altına imza atacağı bir makale. Ben de üç noktanın altını çizmek isterim. Birincisi, sözkonusu Dem seçmeni olduğunda, sağı-solu-muhafazakârıyla hemen herkes, diline gem vurma ihtiyacı duymuyor. Niye acaba? İkincisi, Dem seçmeni, bütün bu tepeden bakan egemen ulus söylemlerinin farkında. Üçüncüsü, bu makale eksenindeki konular, ülkemizin geleceği için hayati önemdeyken, nedense hemen hiç gündeme gelmiyor.

    Yanıtla (9) (2)
  • tavşan. / 11 Mart 2024 00:19

    İslamcılar seçmeninin anlamayacağını düşünerek en alt düzeyde siyaset üretiyorlar. Bu seçmene hakaret aslında .

    Yanıtla (8) (2)